خبرهای داغ
کدخبر: ۲۵۴
تاریخ خبر:

آماده‌سازی بدن برای مقابله با گرمای شدید: نکات کلیدی برای سلامتی

با افزایش دوره‌های گرمای شدید، توجه به سلامت و آمادگی بدن در برابر این شرایط اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

آماده‌سازی بدن برای مقابله با گرمای شدید: نکات کلیدی برای سلامتی

سایت خبری پنجره؛ با افزایش دوره‌های گرمای شدید، توجه به سلامت و آمادگی بدن در برابر این شرایط اهمیت بیشتری پیدا کرده است. گرمای بیش از حد می‌تواند به عملکرد نامناسب قلب و کلیه‌ها منجر شود و در نتیجه، خطراتی برای سلامت به دنبال داشته باشد. در این مقاله، به بررسی راهکارهایی برای آمادگی بهتر بدن در مواجهه با گرما و نکات پیشگیری از آسیب‌های ناشی از آن می‌پردازیم.

ایسنا: در شرایط گرمای شدید، عملکرد طبیعی قلب و کلیه‌ها ممکن است مختل شود و این وضعیت می‌تواند اثرات منفی بر سلامت داشته باشد. دانیل گانیون، استادیار دانشکده حرکت‌شناسی و علوم ورزشی دانشگاه مونترال، توضیح می‌دهد که میزان خطر ناشی از گرما به توانایی بدن در تنظیم دمای داخلی و فشار خون وابسته است. سلامت عمومی و فعالیت بدنی می‌تواند به مقابله با این وضعیت کمک کند، اما با افزایش سن، توانایی بدن برای دفع گرما کاهش می‌یابد و این امر به ویژه برای کودکان خردسال و افراد بالای ۷۰ سال با بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر نگران‌کننده است.

طبق گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، یک مطالعه اخیر تأثیرات گرمای شدید بر جوانان سالم و سالمندان با و بدون بیماری قلبی را مقایسه کرده است. نتایج نشان داد که بیش از یک سوم از سالمندان مبتلا به بیماری قلبی با اختلال در عملکرد بدن مواجه شده‌اند و قلب برای تأمین اکسیژن لازم به تلاش بیشتری نیاز داشته است.

خوشبختانه، بدن انسان قابلیت سازگاری با گرما را دارد، اما این فرآیند به زمان نیاز دارد. تحقیقات نظامی و ورزشی نشان داده‌اند که هفت روز متوالی حمام آب گرم و ۱.۵ ساعت ورزش متوسط می‌تواند تحمل بدن در برابر گرما را بهبود بخشد.

نکاتی برای مقابله مؤثرتر با گرمای شدید

استفاده از پنکه برقی: از پنکه برای کاهش دما استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید که در شرایط رطوبت بالا یا دمای بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد، ممکن است پنکه نتیجه معکوس داشته باشد.

قرار دادن پاها در آب سرد: این روش می‌تواند به کاهش دمای بدن کمک کند.

تنظیم دمای کولر گازی: کولر گازی را به جای تنظیم روی ۲۰ درجه سانتی‌گراد، روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا تحمل بدن نسبت به دماهای بالاتر افزایش یابد و مصرف انرژی کاهش یابد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها