خبرهای داغ
کدخبر: ۳۳۸۴
تاریخ خبر:

ادعاهای جنجالی مسعود اسداللهی در رابطه با انفجار پیجرها جنجالی شد /حزب‌الله لبنان پیجر ها را از ایران تهیه کرده بود!

مسعود اسداللهی، کارشناس صداوسیمای ایران، در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد که گروه حزب‌الله لبنان پیجرهای منفجرشده خود را از یک شرکت ایرانی خریداری کرده بود.

ادعاهای جنجالی مسعود اسداللهی در رابطه با انفجار پیجرها جنجالی شد /حزب‌الله لبنان پیجر ها را  از ایران تهیه کرده بود!

وی توضیح داد که این شرکت ایرانی پیجرها را از «یک برند معروف تایوانی» تهیه کرده بود. به گفته او، حزب‌الله لبنان سفارش حدود «سه تا چهار هزار» پیجر داده بود که باید از لحاظ امنیتی کنترل می‌شدند اما این نظارت صورت نگرفت.

اسداللهی همچنین تعداد کل پیجرهای دریافت‌شده را «پنج هزار» عنوان کرد و افزود که از این تعداد، «سه هزار» پیجر بین اعضای حزب‌الله توزیع شده بود. این اظهارات در حالی مطرح شد که پیش‌تر گمانه‌زنی‌هایی در خصوص تأمین پیجرهای حزب‌الله از طریق ایران وجود داشت. همچنین، گزارشی از یک رسانه فرانسوی مدعی بود که «یک خبرچین ایرانی» محل سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، را افشا کرده بود.

انتقاد تسنیم از ادعاهای اسداللهی

اظهارات این کارشناس صداوسیما با انتقاد خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، مواجه شد. تسنیم در مطلبی با اشاره به این سخنان نوشت که این اطلاعات برگرفته از رسانه‌های اسرائیلی است و اسداللهی به این منابع اعتماد کرده است. این خبرگزاری همچنین افزود که بررسی‌های خبرنگارانش نشان می‌دهد ماجرای پیجرها به‌گونه‌ای کاملاً متفاوت از آنچه اسداللهی مطرح کرده بود رخ داده است.

براساس گزارش تسنیم، کمیته فنی حزب‌الله لبنان بلافاصله پس از انفجار پیجرها وارد عمل شده و اعلام کرده بود که فرد واسطه خرید این پیجرها، که ایرانی نبوده و با هیچ شرکت ایرانی ارتباطی نداشته است، دچار سهل‌انگاری شده است. این رسانه مدعی شد که اسرائیل با تأسیس یک شرکت صوری تحت‌عنوان زیرمجموعه شرکت تایوانی، پیجرها را دستکاری کرده بود.

واکنش نورنیوز به ادعاهای پیجرها

پایگاه خبری نورنیوز، وابسته به شورای عالی امنیت ملی ایران، نیز به این اظهارات واکنش نشان داد. نورنیوز در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که «هیچ‌یک از شرکت‌های ایرانی نقشی در خرید، حمل و توزیع پیجرها نداشته‌اند.» همچنین تأکید کرد که آلوده بودن این پیجرها حتی توسط دستگاه‌های پیشرفته ایکس‌ری هم قابل تشخیص نبوده است.

این در حالی است که انفجار همزمان پیجرهای حزب‌الله لبنان پیش از مرگ حسن نصرالله، رهبر این گروه، منجر به کشته شدن ۴۲ نفر و زخمی شدن بیش از سه هزار نفر شد. تعدادی از مصدومان این انفجار برای درمان به ایران منتقل شدند. علاوه‌براین، یک روز پس از این حادثه، بی‌سیم‌های گروه حزب‌الله نیز منفجر شدند.

ممنوعیت حمل وسایل ارتباطی الکترونیکی در هواپیما

سازمان هواپیمایی ایران نیز اعلام کرد که از روز شنبه ورود هرگونه وسیله ارتباطی الکترونیکی، به‌جز تلفن همراه، به داخل کابین‌های هواپیما و بخش بار آن ممنوع است. این سازمان به‌طور مشخص به وسایلی مانند «پیجر، واکی‌تاکی و نظیر آن» اشاره کرده است.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک